http://helsepakken.no/

Posted: juli 15, 2015 in Uncategorized

Reklamer

Sliter du med ryggsmerter, prolaps, dårlig blodsirkulsjon ? Da anbefaler jeg Kroppsskroppstimulatortimulator på det høyeste !

Med min treningsmengde og belastning av vekter, kunstgress, fotballkamper og hverdag men normal jobb har denne maskinen gjort min hverdag lettere. – Jeg er legger meg ned 15 min -25 min og lar kroppen restituere på beste vis. – Jeg føler meg mye lettere, kjenner at jeg er klar til ny trening. Selvom jeg har hatt en sone 4 økt eller tung knebøy trening, vil jeg legge til at etter 15-20 min med kroppsstimulatoren gjør vidundere til dagen etter på!

Ryggsmerter/lyskesmerter som jeg tidligere har hatt pga belastning på fotballbanen har forsvunnet etter at jeg tok maskinen i bruk. Dette er noe jeg vil anbefale til alle. «Mormor på 90, og Lasse daglig leder i Statoil». Altså hverdags familien burde skaffet seg en slik !
Anbefaler på mitt sterkeste ! – Gjør som meg, ta kontakt med !

Send mail til Remi@helsepakken.no  og få mer info. – Eller ring Remi Moldskred: 40234040

JEG HAR BESKAFET MEG KROPPSTIMULATOR – OG JEG ANBEFALER AT DU OGSÅ GJØR DET ! 

Trykk på link under og les mer !

http://www.helsepakken.no/nettbutikk/product/prod/243/_/Kroppsstimulator.htm

http://helsepakken.no/kroppsstimulator.html  Video av produktet kan du se her !

– Den gir oksygen til cellene, økt kondisjon, økt lymfesirkulasjon, og redusert fare for hjerte-/karsykdommer og andre helseproblem. 

I tillegg beveges hvert ledd i ryggsøylen, og man får dermed bedre fleksibilitet og styrke i hele ryggen. For de som har ”problemrygger” kan dette være løsningen, blant annet kan små skjevheter rette seg opp.

Kropps-stimulatoren er en videreutvikling av ”chi-machines”, et utrykk som har blitt brukt fordi den også øker energi-gjennomstrømningen i kroppen; chi. Videreutviklingen har gitt bedre motor, bedre programmer, og fullstendig avskjerming mot elektromagnetisk stråling fra motoren.

Bruk kroppsstimulatoren daglig i 5-15 minutter, så får du all den treningen du behøver, med unntak av muskeloppbygging. Ved at den løser spenninger langs ryggsøylen og bedrer bevegeligheten vil den også forebygge litasjeskader i ryggen.

20150225_121641000_iOS

I am back ! 😀 -Litt mangel på inspirasjon for å skrive, men nå blir det bra fremover ! quote 5

Har vært en stund siden jeg har fått skrevet og oppdatert hvordan det går i Førde (by), på banen og utenfor banen.
– Det jeg kan si er at vi har hatt en god pre-sesong, god treningleir og når er serien startet.
Vi er godt idag og vi har startet med 6 / 6 poeng i serien, og ligger på delt første plass med Kongsvinger i avd 4.

Skal opppsummere kort: Første kamp var borte i Trondheim mot Stjørdal – Blink hvor laget vant 4-3 etter en kjempe laginnsats. Vi lå under 3-1, men bestemte oss å rette opp våre feil og kjøre på for seier.
Scoret selv 3-3 målet i 67 minutt og 4-3 målet i 91 minutt hvor assist var av Daniel Kvalvågnes.
Ellers skal det sies at vår spiss Vegard Savland spilte stort. Scoret også 2 mål. 3-1 målet og 3-2 målet 😀 Ellers noterte han seg på en assist på mittt 3-3 mål. God kamp av laget, og Savland herjet!

– Første seriekamp var for min del en mentall kamp. Litt tung i beina første omg, men andre omgang løsnet det. 2 mål 1 assist.

http://forde-fotball.no/2015/04/18/fantastisk-opphenting/

IMG_0005(2)

Cup kamp mot FKF stryker vi. Endte med 0-5 tap !  – Noe som vi aldri får håpe skjer igjen.

Men vi som lag gikk sammen og skulle reise oss igjen !

Vi skulle revansjere oss. http://forde-fotball.no/2015/04/25/vi-skal-revansjere-oss/

Kamp nr2 igår: Hjemmekamp mot Træff – Et lag vi skulle slå, selvom de er tippa på nedrykk.
Litt over 400 Førdianere møtte fram og heiet oss til 3-0 seier.  Takker alle som kom !

Igjen var spissen vår Vegard Savland på scoringsliten og han puttet 2 flotte mål. Kung !!
Ellers fikset Thor Spurkeland straffe som midtbane dirigent Johan Wennberg satt glimrende i mål. Kampen var preget av lange baller fra Træff og mye bane spill til oss. Vi vinner fortjent og laget presterer sammen. Træff er et lag vi skulle vinne over og vi gjør det som planlagt !

6/6 poeng – bra å ligge på topp

Avisartikkel fra kamp 2! http://www.firda.no/Sambafotball_i_haglbyger-5-15-56146.html

Ellers så spilte jeg en helt OK kamp fra min venstrekamp posisjon. Er ikke fornøyd med min prestason, men vi vant og er på TOPP.

Neste kamp er på fredag 1.mai i Trondheim. Satser på mål og assist da.

– Nu kjør vi FØRDE !

Førde NFF

 

 

ssss

Det skal sies at det ikke er alltid like lett og drive toppidrett og satse for å nå sine mål her i livet. Selv til tider synes jeg det er svært tungt!  Stå opp 06.00, lage frokost, gå på morgentrening 07.00. –Det regner, er kaldt og surt og jeg kunne heller tenkt sovet 1-2 timer til. Videre går dagen hjem, lage mat, hvile evt jobb/skole og ny trening senere på dagen. Det er ikke alltid det man har lyst til, – Men det er det som kreves for å bli best.

– Følelsen av at hjerte slå og adrenalinet pumper er en god følelse. – Never back down !

Jeg har vel alltid spilt fotball, men jeg startet og satse fotball spesifikt når jeg ble 16 år og flyttet til oslo/bærum og Norges toppidretts gymnas for å satse 100% på idrett og skole. 3år med mye trening og hardt arbeid medførte til slutt Tippeliga debut for Stabæk Fotball høst 2012. Hvem hadde trodd det. Hvertfall ikke NTG og dem som jobbet der.  – Senere røk Strømsgodset ut av Cupen 2013.
http://www.dagbladet.no/2013/05/01/sport/cupen/stromsgodset/26950596/ – Gode minner og ta med seg videre.

– Det å flytte som 16 åring på hybel og gymnas vil jeg si har satt sine spor mentalt og fysisk. Oppturer og nedturer. – Nå skal jeg ikke ta alt her, men det har vært mye blod, svettet og tårer.  Som en berg og dal bane.  – Og det at folk ikke tror på hva du vil trigger meg enda mer i dag på å komme tilbake og spille på høgeste nivå. Og jeg vil takke familien min som alltid har vært der og støttet meg når det har trengtes! Også gode kompiser har alltid vært der så stor takk!

– Vil gjerne trekke frem en periode på 3 måneder hvor jeg knapt sov, spiste minimalt og trene maximalt. Skolen gikk dårlig, egentlig alt gikk dårlig.  Jeg var mentalt knust og hodet var fult av tanker og følelser som ikke alle 18-19åringer skulle ha. Jeg turte vel aldri og snakke med noen om det, men jeg fikk hjelp av Psykolog på skolen og Preformance Coach (mentalt)utenom skolen. – Da spilte jeg i Stabæk og var på en tid veldig langt nede. Tror egentlig at jeg klarte å skjule det bra for trenerne mine i Stabæk brydde seg ikke eller la ikke merke til det.  – Uten å gå inn for mye på detaljer så vil jeg si at det var som å ha hodet under vann og kave etter luft og ikke vite hvor jeg var i livet! Opp var ned og ned var opp. – Men i motbakke går det oppover det som ikke dreper deg gjør deg sterkere. Så jeg kom meg igjennom og livet gikk videre.

Juli 2013 flyttet jeg hjem til Bergen. En tung beslutning – men samtidig en lettelse. Familien trenge meg og jeg trengt de. Mamma var ikke frisk og pappa stresset mye med den situasjonen. Dette påvirket meg og jeg ville hjem. Jeg spile da i Asker fotball og hadde slått Strømsgodset ut av cupen og vi lå an for opprykk med Lars Bohinens mannskap.

Turen gikk til FKF og Fyllingsdalen,hvor fort motgang ble møtt. – Skade og operasjon i lysken gjorde det utfordrende. Feil posisjon på banen og mye surring frem og tilbake gjorde det vanskelig i FKF. Kort fortalt så var ikke FKF min plass. – Men jeg ble kjent med en artig, hyggelig, treningsvillig, medmenneskelig og ydmyk person i Christoffer Hafsås. – Stor takk til han i inspirasjon og motivasjon for min del videre. Hafsås som scoret bøttevis i EID og FØRDE senket og så NEST SOTRA 2014. – Jeg fikset straffe og han satt kaldt i mål. Takk HAFSI for gode minner. http://www.bt.no/100Sport/fotball/cup/Fyllingsdalen-sendte-Nest-Sotra-ut-av-cupen-434608_1.snd

Men det som var bra i Bergen var at min mors og fars livssituasjon stadig ble bedre og bedre og i dag er veldig bra takket være Health Optimizing, og lege Alexander Rafto og co. – Vil anbefale deres klinikk på det varmeste. – Nyt teknologisk helsesenter som er opptatt av din fysiske og psykiske helse.  – Ta en tur innom http://healthoptimizing.com/ eller ta n tur innom dem i Bergen om du sliter med noe fysisk eller psykisk. Finner dem i Daniel Hansens Gate 9!

– Jeg personlig ble også kjent med Health Optimizing og hvordan de driver helsesenter og hjelper folk og det imponerer meg.  Selv er jeg jo født skeptisk, men de ”gutt” vet hva de driver med! Så ønsker dere lykke til videre!

Nå har min vei dratt videre til Førde Fotball – hvor jeg spiller hengende spiss. Jeg trener enda bra, men jeg synes jeg trener mer rett og har nok mengde. For å nå toppen og komme tilbake til Skandinavisk Toppfotball må jeg være god på de små detaljene. Kost, søvn og være skadefri. For at jeg skal være frisk og skadefri har jeg optimalisert min hverdag med økologisk mat. – Jeg har blitt mer opptatt av kvalitet i mine matvarer. – Jeg har tatt i bruk vannbehandler, kroppsstimulator, smartbreath og meditera matte. Hva dissetingene er og hva de gjør kommer senere.

– Noe skal sies: – jeg har mye energi, er stadig lett på tå – kan trene mye mer og er aldri stiv og støl etter harde treningsøkter. Hvordan vannbehandler, kroppsstimulator, smartbreath og meditera har påvirket min treningshverdag skal fortelles step by step Gjennom uken skal jeg dele mine erfaringer om noe som jeg tror kommer til å ta trening og helse til et nytt nivå. For hvem vil ikke trene mer, og ha færre skader?  Sove bedre og ha bedre helse. Jeg kommer med mine erfaringer om hvordan du bør optimalisere din treningshverdag.

Toppfotball – nu kjør vi !

Lykke til og ha en fin fin dag !

water

Treningsuke 9:

Førde NFF

Den startet bra med morgenøkt mandag kl 07.00 og ble avsluttet på Spenst Førde, med fysisk økt knebøy og markløft – søndag (dagen etter kamp). – 45 joggetur på morgen søndag.

Lørdag var det kamp.  3-1 seier mot Herd i Ålesund –  hvor jeg scoret 1 og hadde 1 assist.- Deilig og score og kjenne på målpoeng ! – Jeg får bare jobbe på videre i rollen som hengende spiss !  En veldig god førsteomgang av laget og ikke så god andre omgang. – Førde Fotball tar med oss det gode og kjører på videre. Viktig å lære å vinne fotballkamper!

Kamp onsdag mot Florø !  – Må satse på nye mål, assist og en god lags prestasjon.

– Vil gjerne trekke frem Thor Jørgen Spurkeland som er en veldig god lag kamerat og lagspiller.  Første målet i kampen var legendarisk!  – Håper vi kan ha sånne ekstreme veggspill og skape gode relasjoner videre på banen. Johan Wennberg (snart 24)lagets kaptein, har gitt meg mange gode baller inn i mellomrom. – Super nice! Skal bli flinkere til å utnytte de ballene jeg får der ! For de er gode !  Satser på vi bygger videre på det ! Takk for nydelig assist i forje match!

Ellers har uken vært: 2 morgenøkter hvor jeg har jobbet med rolletrening, touch og avslutninger. Sondre Laugsand som er fra ny på laget og kommer fra Tromsø, er alltid på morgenøkter og det setter jeg stor pris på. Trener Thorbjørn er svært delaktig og fremmer gode prestasjoner hos oss, pirker på detaljer og info slik at vi tar steg ! noe som er veldig bra ! – Morgenøktene jeg har vært på siden jeg flyttet til Førde er svært bra og kan anbefales til alle.

Onsdag – restitusjons trening med Thor Jørgen på banen ! – Individuelt rep.

3 fysiske økter. Mandag – torsdag og Søndag. Fysisk økter. Hovedfokus: knebøy og markløft. Samt Core. Fin fremgang.

– Lite jobbing utenom denne uken. To dager i Barnehage.

Tirsdag: sprint relatert fotballtrening med friidrettstrener. Lærte litt om hvordan bli raskere og hvordan jobbe med eksplosiv muskulatur. – Kjekt for meg som tidligere har vært innom friidrett i Bergen som ung.

Menalt: et punkt hvor jeg må jobbe med meg selv. – Det å tørre mer, avslutte mer på mål og være mer tøff på den måten. – Her må jeg bare jobbe ekstremt med hodet. – Skyt, skyt , skyt når jeg kan !

Uken har ellers vært bra med gode økter og formen har vært stigende. – Ellers har kostholdet vært bra, spist nok og vært flink på hva jeg spiser. Mye økologisk mat. Sovet i gjennomsnitt 9,5 timer.  Vannbehandler, kroppsstimulator,  gjør suksess. Jeg er lite støl, og føler meg lett i kroppen ! 😀 😀 – Kommer info om hva VANNBEHANDLER OG KROPPSSTIMULATOR er !

Bare å jobbe på videre mot målet som PROFF. Så satser vi på at målene blir nådd !
brasse

Mandag 16.02.2015:Morgentrening 07.00 – 08.00 – Rolig teknikk og rolle økt

Ettermiddags økt: 1730.19.00 – God fellesøkt hvor fikk jobbet videre fra morgen økten. Tok det rolig, ikke helt frisk etter sjukdom ! – Humøret er bra !

Tirsdag: 17.00 – 19-00 – mer en hardt økt hvor jeg fikk kjørt litt mer på høyere puls, basistrening og skadeforebyggende sekvens. Vi bruker tirsdag og torsdag til å jobbe endel med strikk og stiger: https://www.youtube.com/watch?v=5OEnQLmS7oY  – god økt ,men enda litt til kroppen er 100%.

NB: responderer bra på trening etter sjukdom! 🙂

quote 5

Onsdag: Kjørte jeg og Sondre Laugsand (ny spiller fra TIL) restitusjonsøkt på fotballbanen. Touch og litt passninger. Vi jobbet bra på og fikk gjort unna en god økt, før det ble SPA på Sunnfjord hotell. Svømming og tøying i bassenget.
En veldig bra dag på – fikk også sett fotballkamp tidligere på dagen, se litt på mellomroms rollen som jeg skal bekle fremover.

Torsdag:  Sov litt lenger en normalt. Kroppen trengte litt ekstra søvn. Sov 11 timer noe som er veldig bra. 22.00 til 09.00.

Godt humør og satset på det ble en bra dag: Spenst Førde 10.00- 11.00 Knebøy og markløft. Samt Chins med vekter.
En veldig bra økt med godt fokus.

17.00 – 19.00 – Fotballøkt på Hafstad som normalt. Starter bra i skikklig regnvær. Men utover økten blir jeg dårlig humør og klarer ikke ha fokus på de rette momentene. Veldig irriterende og treneren min Thorbjørn måtte ta en prat med meg etter økten. Ikke bra, for mye negativt og frustrert over lite involveringer og andres feil. Ikke noe som skal gjenspeile meg på trening. Så får rette på det til fredagsøkten.

Det som startet somen god dag ble en frustrerende kveld !quote 10

Fredag: Tidlig opp 06.00: Styrke økt ! Rolig basis og gjennomgang av kroppen

Jobb: 08.30. 16.00

Trening: 17.30 – 19.00. En god fellesøkt med mye spill og rolle. Bra ! Det jeg trenger ! – Litt mer temperatur og trøkk så er jeg fornøyd ! – Avslutte med 10 rep sprints. 20  x 20 meter.

Helgen har vært tilbrakt i Bergen hvor jeg har ladet batteriene og spist godt og kost meg for en ny uke med god trening! – Godt og koble hodet ut litt og være med gamle venner og familie. Da satser jeg på det blir en god start på neste uke med morgentrening 07.00 mandag.

———————————————————————

Testeresultater: – Har nok å kjøre på med!! 
Høyde: 185

Vekt: 79.

Maks: benk 87,5quote 11

Trener per/dags knebøy: 110 øker, med 5 kg per uke. Har ikke testet max

Trener per/ dags markløft: 110,økter med 5 kg per uke. Har ikke testet skikkelig max.

Chins: 25 max

Chins: 5×5 hengende 15 kg under

Stille lengde: 2,70

10 meter: gammelt resultat – 1,47  kommer oppdatering

40meter: 4,89 eldre resultat. Ny test snart !

Legger ved bodyscan som evt folk kan se på hvis de lurer. Kommer ny Scan i april ! Skal kjøre på Videre ! 

bodyscan sss

Treningsuke 7

Posted: februar 15, 2015 in Uncategorized

Tirsdag 10.02.2015

Onsdag – 18.02. blir alle test resultatene mine lagt ut på nett! Følg med ! Her er min treningsuke.

quote 5

Det kan vel si at jeg ikke har fulgt alle spillereglene denne uken. Dagen etter sykdom var det full rulle med to økter dagen og en full jobb utenom. Ikke helt optimalt, men vi kjører på !

Frokost: 06:10

Trening: 07:00 – 08.00

Jobb: 0815: 15:15

Trening nr 2: 17.00 – 19.00

Trening på morgenen er en rolig økt hvor vi jobber mye med touch, og teknisk rep. Mye rolle trening og vi fikk mange gode bilder på gode avslutninger.

Trening 2: var mer en lagsøkt, med en del basis styrke (ledet av Eirik Flatjord) hvor vi kjørte hardt på og avsluttet med en høy intensitets øvelse. Ca 20 min høy intensitet.

– Jeg vil si at kroppen var godt kjørt da!

På kvelden bar det hjem, og lage middag og hoppe i seng 09.00 😛 – litt tidlig men det måtte til

Onsdag: 11.02.2015 

Dagen hvor vi skal kjøre en restitusjonsøkt. – Jeg var veldig spendt på hvor mye kroppen klarte denne uken så jeg sto opp 06.00 og tok en løpetur, 5×5 med en fots knebøy og 30 x 5 situbs. Ca 40 min løping og 20 min basis fra 07.00 – 08.00.

Ellers på kvelden ble det en tur på SPA og slappe av i badstue og boblebad. Svømte også noen meter i bassenget for å få strekt godt ut i lysken og rykk. – Kroppen er selvsagt sliten, men var artig med erfaringen!

– Ellers inneholdt dagen mye godt kosthold, reinsdyr biff osv så jeg ikke klage. Sengetid 0930 : D Herlig !

IMG_0163

TORSDAG: 12.02.2015 

En dag som var veldig lik tirsdag.

Morgentrening med gutta og trener: 07.00 – 08.00

Ettermiddags økt: 17-19.00

– Kroppen bærer preg av hardkjøret og jeg merker at jeg kommer til å gå på en smell snart. Ikke akkurat lurt valg å trene så mye når man har preg av influensa!

– Ellers var det gode økter hvor jeg har fått mye avsluttninger, sett på høyt press og jobbet inn mot kamp som skal spilles lørdag.

quote 2

Fredag: 13.02.2015 

Fredag den 13 ! – Da smalt det ! Febersjuk og helt knust. Lå sengeliggende og sto over all trening. Masse Chilli og ingefær. Te og honning! Masse god mat og drikke ! – satset på å kunne få en omgang Lørdag. For da var det kamp.

quote 7

Lørdag: 14.02.2015 

Kampdag: Feber er vekk, men er no tett i bihuler osv. – Jeg sier jeg vil spille kamp og stiller opp.

Spiler mot Stryn et lag vi skal være bedre enn, men med mangel på spillere og litt sjukdom så blir det jo jevnt.

Spiller 1 omgang og får score 1-0 som stillingen er til pause. Assist av Johann Wennberg – Bra ball til meg og en fin fin scoring.
– Ellers vant vi 2-1! http://forde-fotball.no/2015/02/14/2-1-over-stryn/

Søndag: 15.02.2015

Har tatt en rolig dag. Hørt på kroppen og ladet batteriene. Spist god frokost. Stekte grønnsaker, olivenolje (masse)  og salt og pepper. Te og fersk presset appelsin juice. Tok en tur med lag kamerat Sondre på Sunnfjord Spa – som kan anbefales og har vært en liten tur på fotballbanen og skutt fra meg litt foran mål. Litt frispark og moro på fotballbanen. Ellers en dag hvor jeg har holdt senga og sett på TV.

Ellers ser vi frem til en ny uke med mye trening, og ikke minst med kvalitet. Jobbe kontinuerlig med utviklings-målene mine !

20150118_173428000_iOS